lørdag 8. april 2017

Mosehaugen, en liten beskjeden, men fin knaus

8.april, kl. 18.30:
Det er påske, og vi har rolige dager. Jeg, guttan mine og en kompis til eldstemann fant ut at vi skulle gå oss en liten tur opp på Mosehaugen inne på Kvitsandøyra.
Jeg har selv aldri vært der oppe, men det har barna mine.

Turen går innover mot Øra, opp langs Lyngveien og den bratte bakken, vi tar av opp til venstre like etter første hus rett over den lille brua, der bakken har begynt å gå nedover. Her går man nesten i hagen til de som bor der, men ser godt spor av en sti oppover i skogen.

Denne turen er en lett og fin liten tur for store og små. Da vi gikk var det ganske sleipt og glatt i marka, men det var ikke noe problem å gå opp.
Vel oppe på Mosehaugen er det fin utsikt utover Kvitsandøyra/Øra og ut mot Beisfjordbrua.
Kveldsola skinte aldeles nydelig mens vi satt der oppe.

Tenker at jeg er svært heldig som har barn som virkelig vil gå på tur i lag med meg :-)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar