søndag 30. april 2017

Ny blogg om fjellturer med barn

Da gjør vi et spedt lite forsøk på å starte en blogg om våre turer i fjell og mark. Tanken bak å starte en blogg om vårt friluftsliv er et håp om å kunne inspirere og motivere andre med barn til å begynne å bruke naturen flittig. Jeg tror det er mange der ute som har et ønske om å ta barna mer ut i skog og mark, men som kanskje vegrer seg litt til å komme igang. det kan være at man ikke er vant selv til å være i naturen og gå på tur, det kan være at man tror at man ikke klarer, men det kan også være at det føles som et tiltak å komme igang.
Jeg kan bare si: kommer du først igang så er det en berikelse i både ditt og barna dine sine liv. Vi er blitt "bitt av basillen" og vel så det.

Jeg kommer til å lage noen innlegg fra turer som vi har gått denne våren 2017 her i området rundt Narvik, og et par innlegg fra sommer og høst 2016.
Guttan mine på 12 og 9 år har trasket en god del km opp og ned i fjellet i lag med meg siden ca denne tiden i fjor vår.
Det var da jeg startet å gå på tur. Inntil da hadde jeg vært rimelig lite aktiv i mange, mange år.

Bilde: Tatt våren 2016, fra en av de første turene jeg gikk etter mange års i ro og mak.

Jeg skal komme tilbake til litt om hvorfor jeg begynte å gå på tur, men det blir i et senere innlegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar