onsdag 31. mai 2017

I freskt nordnorsk sommervær opp til Taraldsvikfjellet

31.mai:
Jeg hadde nesten lyst å skrive av jeg og Marit opplevde de fire årstider på tur opp til Taraldsvikfjellet denne dagen, men det ville ha vært ei løgn - vi opplevde IKKE sommer.

På vår ene side var det tjukke snøskyer, på vår andre side var det sol. Sola skinte, det blåste - vel mye skarpere enn friskt, vil jeg påstå, og vi ble overrasket med et par gode snøbyger.
Men som jeg sa til Marit: Vi kjemper på som han Nansen!
Vi har det ganske moro sammen på tur Marit og jeg. Selvironien henger løst, og det er ikke mye høytidelig prat på oss på disse turene :)

Vår "nansentilværelse" tok ikke slutt oppe på toppen. Sola skinte jo, om så med relativt svak eller ingen varme, men vi nøt vår kaffe og delte en kvikklunsj. En kvikklunsj som vi forøvrig fortærte med ullvotter på (ikke å anbefale, da du garantert kommer til å spise mer enn kvikklunsjen - ull limer seg lett på sjokolade...).

Nok en fin tur, kveld og opplevelse å sette i minneboka. Jeg er så takknemlig for alle mine gode turkamerater!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar