mandag 8. mai 2017

To Ti på Topp turer på samme dag

7.mai 2017:
Da turen jeg og eldstegutten gikk på formiddagen var noe stusselig, så fant vi ut at vi skulle ta en ettermiddags-/kveldstur siden været ble så fint utover dagen.

De turene som så langt er åpnet er enkle og korte turer, så det kan neppe kalles en bragd å ta to "Ti på toppturer" på samme dag, men vi følte oss veldig motivert til å ta en rask spasertur opp på Ankenesfjellet.
Jeg har tidligere skrevet at det er flott å stå der oppe og se på kveldsola som lyser opp himmelen bak fjellene.

Jeg, begge guttene mine, Marit og hennes sønn tok turen sammen.
Snøen var begynt å bli noe råtten og stedvis var det glatt, men ikke verre enn at vi kom oss tørrskodd opp og ned - på beinan - med isbrodder på ;-)

I retningen jeg ser ligger Den sovende Dronning - dessverre ikke synbar på dette bildet

En skikkelig glad gjeng - meg og guttan i gapahuken på Ankenesfjellet

Det er flatt og fint oppe på Ankenesfjellet. Sommerstid finner du "uendelig" med stier på kryss og tvers - her er det mange muligheter for å gå på kortere eller lengre turer på gode stier.



Yngstemann på tur mot gapahuken over de snødekte myrene på Ankenesfjelelt


Med de store snømengdene som ligger i fjellet, så er det vanskelig å tro at vi er et stykke ut i mai alt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar