onsdag 3. mai 2017

Tur med barna til Gapahuken på Ankenesfjellet

3.mai 2017:
Et deilig vintervær i begynnelsen av mai lokket oss ut på nok en kveldstur. Selv om det er kjølig, så gjør lyset slik at du får lyst til å komme deg ut på tur etter endt arbeidsdag.

Også i dag gikk guttene og jeg på tur sammen med Marit.
Vi gikk opp stien ved siden av Ankenesbakken som starter et lite stykke opp i lysløypa. Når det blir mer sommer og tørt liker jeg å gå rett opp slalombakken. Det er ikke et alternativ på ei god stund ennå.

Gapahuken på Ankenesfjellet er også et flott turmål for de yngste i familien. Med barn på tur så gjelder det å legge lista/tempo og antall stopp ut ifra hva de ønsker. Ofte har de mye å gå på, og mange ganger mer enn meg, men andre ganger ser jeg at det er behov for å gi barna mer tid, et par ekstra pust i bakken og evt rom for å utforske naturen underveis.

Når jeg går på tur med barna så er det oftes mer fokus på kos enn trim, og slik må det være ellers risikerer jeg at de slutter å se gleden i det å gå på tur.
Utsikten fra Ankenesfjellet og ut mot Håkviksiden er bare helt nydelig. Spesielt når kveldssola skinner over fjellene.

Vel oppe på toppen er det ikke lett for meg å holde tritt med guttan mine. De har langt mer restenergi å gå på ;-)



Solnedgang




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar