tirsdag 2. mai 2017

Ti på Topp-tur til Funnhytta

2.mai 2017
Vår første Ti på Topp-tur.
Guttene gledet seg til å komme i gang og få sjekket inn på sitt første turmål. Jeg hadde registrert guttene litt feil, så de ble registrert under min bruker, med andre ord fikk de ikke lastet ned Appen til sine egne telefoner. Å registrere barna som bruker under deg selv er mer for små barn som enda ikke har mobiler. For litt større barn med egne mobiler så er det morsomt å både kunne følge med på sin egen bruker med antall registrerte turer, antall avlagt km, og turmål, samt å kunne sjekke inn selv og følge med på kart på Appen om hvor man skal gå.
Mail ble sendt til Bedriftsidrettens kontor i Bodø, og etterhvert fikk vi løst dette.

Tilbake til vår første Ti på Topp-tur: Turen ble lagt til Funn-Hytta i Narvikfjellet. Et turmål som nok må ansees som det aller enkleste, og som er en flott "oppvarmingstur" for især barn som deltar på dette opplegget.

Vi la av gårde i sjutiden på kvelden, men kveldsmat i tursekkene våre. Sammen med oss gikk min kusine Marit - også hun deltaker i årets Ti på Topp, men på et annet familielag med noe andre ambisjoner enn meg og guttan mine sitt lag "Friluftsbarna" :-D

På tur til Funn-hytta får man fin utsikt mot den velkjente Tøttatoppen. 

Yngstemann på tur fra Funn-hytta. Det trakk godt "rundt ørene" ved Pumpvannet

Eldstesønnen min og min kusine Marit ved det eneste bratte partiet på denne turen. Selve stien er ikke bratt, men det går ganske bratt ned ved siden av stien.



Det er viktig å skrive seg inn i turboka :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar