onsdag 10. mai 2017

Taraldsvikfjellet 10.mai

10.mai:
Været var ikke så værst onsdag 10.mai heller, så jeg spurte sønnen min på 12 år om ikke han ville bli med på tur ilag med meg opp til Taraldsvikfjellet. Han er sjelden tungbedt, og sa selvfølgelig ja.
Vi tok med oss en kompis av ham som nå også har meldt seg inn i vår gruppe/familielag på Ti på Topp.
Med oss på turen hadde vi både sveler, kakao og kaffe. Det er viktig med kos på tur når barn er med, i enda større grad enn når man går selv eller bare i følge med voksne. Det er nå min mening.

Det blåste litt mer enn dagen før, men sola skinte og det er for såvidt greit nok her nors ;-) Vi hadde gode klær på oss, og ekstra ull i sekken til vi kom opp.
Jeg har lært ungene til at de alltid skal ha med seg en ekstra jumper og evt mer i sekken når vi går på fjelltur. Det blir som regel litt kjølig når vi setter oss ned etter å ha gått oss svette oppover fjellet.

Jeg synes det er utrolig trivelig å gå på tur med ungene, ofte ser jeg på naturen rundt meg med litt andre øyne - da de gjerne gjør meg oppmerksom på ting, men ikke minst synes jeg at når man går på tur da kommer ofte mange gode samtaler frem.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar