onsdag 7. juni 2017

Ankenesfjellet opp stien ved gamle skytterbana

7.mai:
Temperaturen ute er helt topp nå. Nesten litt i varmeste laget for oss nordlendinger som nå har levd med temperaturer like rundt 5-10 grader i lengre tid. Senest i forrige uke snødde det lett på to av mine turer...
Det ble så pass sent før jeg kom meg ut på tur i dag, så jeg valgte en av de kortere turene, men med en litt annen vri.

Sist jeg gikk til Ankenesfjellet ble jeg mer enn søkkvåt. Jeg fikk tips om å følge lysløypa lenger opp, helt til gamle skytterbanen og ta av til venstre der for så å følge den vel oppegående stien som bla går til ei trimtur-kasse.
Jeg gikk og gikk, men noen postkasse fant jeg ikke. Derimot ei snøskuffe 😄
Oppigjennom var det fin utsikt mot moloen på Ankenes og ut over fjorden.

På toppen kom var det et nydelig syn som møtte meg - "Den sovende Dronning" som bader i varm kveldssol.
Vandret videre til Gapahuken, skrev i boka og gikk hjem samme vei.

Denne løypa kommer jeg garantert til å gå flere ganger!
Utsikt mot Narvikhalvøya og litt av Fagernesfjellet

Den sovende Dronning






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar