lørdag 3. juni 2017

Lørdagstur til Sandmofjellet

3.juni:
Dagens tur ble bestemt at den skulle gå til Sandmofjellet. Det er blitt et av mine favoritturmål og dette ble men tredje tur dit siden første gang 18.mai.
Yngstemann ble hjemme med storesøster. Han var ikke helt i slag.

Jeg, mannen min og 12-åringen dro.
Når vi går på tur med mannen min er det høyere tempo og færre stopp, så jeg tror nok at både jeg og guttungen vår fikk kjent litt på å presse oss litt mer i oppoverbakkene, og det er bra å ta noen turer der vi øker litt på hurtigheten og trener opp litt utholdenheten. Mye ligger mentalt, og jeg ser at vi har mye å gå på.

Fjellturer kan være både kos og moro, men samtidig bidra til å gi deg god trening. Det er godt å bli skikkelig svett og sliten, men samtidig kjenne at man mestrer turen og kommer seg frem uten å ha gått helt tom.

Det ble en tidlig ettermiddagstur på oss, og igjen var vi heldige med været. Litt sur vind oppe på toppen.

Sandmofjellet er en tur som jeg tenker passer for de fleste. Her er det bare å tenke på hvor lang tid man vil/trenger å bruke. Med yngre barn er det bare å bergene god tid og legge inn flere stopp og pauser.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar