tirsdag 20. juni 2017

Turglade barn

20.juni:
I dag ble jeg oppringt på jobben av 12-åringen min som sa at han og en jevngammel kompis skulle ta seg en liten Ti på Topp tur alene før vi var ferdige på jobb.
Slik ble det da også. De syklet ut til Ankenes og gikk opp til gapahuken der. Synes det er utrolig artig når ungene selv tar initiativ til å dra på turer, og ikke minst at de begynner å bli så godt kjent og vant at de gjerne kan hive seg rundt å dra på en liten tur selv. Det lover godt.

Men ikke nok med det. Etter middag var han og kameraten klar for enda en tur. De hadde egentlig tenkt å dra selv nå også, men da Aron fikk høre at også jeg skulle ut å gå så ville han gjerne at jeg skulle bli med dem.
Vi tok en enkel og lett tur i dag - Funn hytta. Dette er en kosetur hvor vi egentlig bruker svært god tid, går å prater om alt mellom himmel og jord, og selvfølgelig må vi ta oss en stopp for å drikke kaffe ved hytta.

Jeg må ikke glemme å nevne at i går kveld var 9-åringen min, jeg, Marit og hennes datter en liten tur opp på Ankenesfjellet.
Vi må bare benytte alle disse sommerdagene vi kan til å være ute og være sammen - om nå dagene er litt våte og grå så gjør det ingenting. Det er fint å gå i marka uansett, så lenge man har klær tilpasset været.

Hver dag tenker jeg på hvor heldig jeg er som har disse guttene som så gjerne vil gå på tur i lag med meg. Det kommer vel tidsnok tider da de nok heller vil tilbringe fritiden med andre enn meg :)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar