søndag 11. juni 2017

Kveldstur til Stortoppen

10.juni, kl. 22.00:
Etter en varm og lang dag, som vi stort sett tilbragte hjemme, så fant jeg ut at jeg skulle ta meg en rask kveldstur opp i den faste "trimløypa" St.Hanshaugen - Lilletoppen - Elgtoppen - Stortoppen.
Da yngstemann hørte det gav han raskt beskjed om at han skulle være med. Helst ville han at bare vi to skulle gå i dag, men han gikk med på at far i huset og storebror fikk bli med :-)

Da var det bare å fylle opp fire vannflasker og så tok jeg med litt lørdagsgodt til ungene.
Jeg kjenner god virkning av påfyll av nye allergimedisinene nå, så det gikk svært greit å gå opp. Deilig!
Allergien mot pollen er et hersk, og har i mange år delvis ødelagt den fine vår og tidlige sommertiden.
En fin lørdagstur ble det nå i allefall. Lørdagsgodter ble spist, og til og med maurene i lia fikk seg en sjokoladebit midt oppi maurtua. De lot til å bli svært så glade, de strømmet iallfall ivrig til😊

Stien oppover går via St.Hanshaugen og oppstigningen starter like her fremme ved hytten som kan skimtes i skogen

På Lilletoppen er det både grillhytte,  og nå også en liten utkiksbenk. Skolen som mine to yngste går på pleier ofte å gå opp hit. Utrolig bra tiltak fra skolens side. Mange barn i dag sitter dessverre altfor mye i ro, og mange opplever sjelden elelr aldri å komme seg ut i naturen og/eller opp i fjellet.
Vel oppe på lille Elgtoppen er det morsomt å stå å se ned på husene på Skrenten, og finne husene til de man kjenner :)
Utsikt mot Narvikhalvøya, like før kl. 22.00 lørdagskveld. 
Lørdagsgodter ble inntatt kl. 22.00 på Stortoppen.
Liker så godt dette partiet ned fra Stortoppen. Flott sti og flott natur
Til og med mingemaurene fikk seg litt lørdagsgodt på turen ned. Antar at sjokoladebiten ble delt mellom noen tusenivrige arbeidere - de strømmet iallfall ivrig til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar