tirsdag 6. juni 2017

Taraldsvikfjellet - endelig i deilig vårlig temperatur

6.mai:
Tirsdagskveld ble det en forholdsvis rask trimtur opp og ned på Taraldsvikfjellet. Bare jeg og mannen min gikk.
Det er nesten utrolig å se hvor raskt det smelter i fjellet nå som sola får stå på døgnet rundt, og når temperaturene endelig har begynt å stige litt.

Dette var første tur i år hvor jeg har kunnet gå i kortermet. Gode fjellsko er for meg fortsatt et "must", det legger en del snø igjen, og i den løypa som  vi velger å ta opp til Taraldsvikfjellet så er det fortsatt ei "snøtrapp" å forsere i den nest øverste delen av turen.

Taraldsvikfjellet er et ypperlig turmål å ta en ettermiddag/kveld etter jobb, middag og diverse andre forpliktelser. Jeg synes det er kjekt å ha slike nært tilgjengelige turmål som du ikke trenger å planlegge så mye i forkant av, og heller ikke trenger å sette av så mye tid.
I en hverdag er det stort sett så pass hektisk at langturer kan man kun ta på fridager og i helger.

Også dette ble en tur i "full fart". Det gjelder å ikke ligge på latsiden når man går på tur med gubben min ;-D
Flott tur var det og utsikten som alltid i all slags vær - upåklagelig!



Førstevannet ligger som et speil i forkant av havet. Vi liker best å gå løypa rett opp bak Førstevannet.


Ser at armene går høvelig i ett med snøen...skal bli godt å få litt mer sol på kroppen :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar