fredag 9. juni 2017

Bilder fra Sandmofjellet 357 m.o.h

I påvente av at pollenspredningen skal roe seg litt ned, så vil jeg dele noen bilder med dere fra mine ulike turer opp til Sandmofjellet.
Jeg synes dette er et ypperlig turmål når man har med seg barn på tur.
Det er ikke den helt store høyden, men i og med at her ikke er noen vegetasjon på øvre del så er utsikten flott og du får en fin topptur-opplevelse.

Jeg anbefaler alle som går på tur med barn å huske på å følg dem, ta dere  nok tid til å ta mange nok små drikkepauser, evt ha med litt belønning på turen. Det er utrolig hvor god effekt tanken på å få en liten pastill når man har kommet opp for en bakke, kan ha ;)

Det som jeg har sette r at barna sjelden blir skikkelig sliten. Det går mer ut på at de kan bli lei derosm turen blir veldig lang, men det har til nå ikke bydd på problemer så lenge vi har tatt oss tid nok til bla å stoppe å studere ting, drikke litt, eller bare trekke pusten og prate litt.

Når man går på tur med barn så er det på deres premisser, og til nå har jeg har aldri opplevd at vi har måttet snu eller gi opp. Og jeg har til dags dato ikke opplevd at barna ikke har syntes at turen var bra. Ofte hørt: "Dette var den beste turen vi har vært på!"

























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar